El Gremi de Cuines Banys i Reformes de Catalunya, està treballant en el seu pla de màrqueting

Un Pla de Màrqueting, és una eina vital i necessària per a tota organització, sigui aquesta amb o sense ànim de lucre.

Actualment ens trobem davant un entorn altament competitiu i dinàmic, on les organitzacions han d'afrontar contínuament nous reptes. La globalització de mercats, Internet, la inestabilitat econòmica i un continu desenvolupament i avanç tecnològic estan produint una sèrie de canvis en el consumidor, en la seva manera de comprendre els mercats, en els seus hàbits de compra, la seva informació i formació, la seva edat mitjana… tot això determinen l'èxit de tota companyia. La seva adaptació a aquest nou paradigma no pot ser improvisat i es fa necessari elaborar un pla de màrqueting que permeti anticipar-se i afrontar els canvis de l'entorn.

El pla de màrqueting es pot definir com l'elaboració d'un document escrit, amb l'objectiu de disposar d'una visió de la situació actual a nivell extern i intern.

El format de treball es de reunions expressament convocades al Comitè Estratègic creat per tal efecte. On estem treballant les següents fases:

1. Definició de Missió i Visió.

2. Anàlisi D.A.F.O i proposta de Valor.

3. Matriu B.C.G.

4. Segmentació:

  • Agremiat objectiu.
  • Classificació de segments.
  • Àmbit geogràfic.

5. Proposta de Posicionament.

6. Focus Group de la cadena de valor del mercat de la reforma d'interiors.

7. Màrqueting Operatiu:

  • Budget facturació 2017 / 20.
  • Pla d’objectius individuals.

8. Estratègia de comunicació:

  • Eixos, missatge i mitjans.
  • Idees de generació de demanda orientades al consumidor final.
  • Sistemes d'informació a futur del mercat.


Amb tot això disposarem de la informació mínima necessària per a una presa de decisions i un pla de desenvolupament a mig termini que enfoqui l'estratègia del Gremi i els Agremiats, cap a l’èxit.

Fins ara ja hem fet 5 reunions de treball. El proper dilluns dia 13 de febrer, tindrà lloc el Focus Group a les oficines del Gremi.