

El pressupost és el document en el qual una empresa indica la quantitat estimada que el client haurà de pagar per un producte o servei. Es converteix en un contracte legal una vegada acceptat pel client dins del termini establert. Sovint es fa servir quan el servei és personalitzat i no es pot ajustar a una tarifa tancada.
Al Parlem de Reformes 3 parlem sobre la importància d’utilitzar el pressupost per generar CONFIANÇA.
Ara, donat que molts ens heu consultat sobre aquest tema, centrem-nos en un altre aspecte clau: es poden cobrar els pressupostos?
Pensa-hi: quantes hores dediques a elaborar pressupostos? Probablement més que a fer factures. Cada cop que rebutgen la teva proposta, t’has preguntat si podries haver cobrat per fer aquell pressupost. La resposta és sí, pots cobrar un pressupost, però amb algunes condicions:
💡 Al Gremi et facilitem un cartell que pots posar en lloc visible al teu establiment per informar els teus clients.
Establir-ne un preu fix pot ser complicat, ja que depèn de múltiples factors:
Un exemple d’altres sectors és el de la reparació d’electrodomèstics, on es cobra pel pressupost segons una regla aproximada:
Això ens fa preguntar: per què en el nostre sector sovint ho fem gratuïtament? Dediquem temps, recursos i personal, sovint incloent-hi plànols i renders molt detallats. Moltes vegades aquests pressupostos es lliuren al client sense cap compromís i, en algunes ocasions, acaben en mans de la competència.
Cada obra és única i cada pressupost és com un vestit a mida. Donem-li el valor que es mereix. Si decideixes cobrar-los, una bona pràctica és oferir una quantitat pactada que es descompti de la factura final en cas que el client accepti el pressupost. Això mostra compromís i satisfà les expectatives del client.
💡 Però, recorda: si altres empreses ofereixen pressupostos gratuïts i tu no, alguns clients poden sentir-se menys inclinats a triar-te. És aquí on la qualitat del teu servei i la diferenciació marquen la diferència. Si expliques al client que el teu pressupost inclou plànols, renders detallats i una anàlisi personalitzada, podràs justificar perquè es tracta d’un servei valuós que no hauria de ser gratuït.
Podries aprofundir una mica més en l’estratègia per convèncer els clients que, malgrat que altres empreses ofereixin pressupostos gratuïts, la qualitat, detall i professionalitat del teu servei justifiquen el valor afegit del pressupost pagat.
Si decideixes cobrar per la feina de preparar el pressupost, el document final ha de reflectir-ho:
Per reforçar encara més la confiança i evitar problemes futurs, et recomanem que facis servir els models de contractes que el Gremi posa a la teva disposició.
💡Accedeix als models de contractes aquí.
1. Estableix tarifes transparents per desplaçaments i visites per prendre mides, segons els teus costos.
2. Informa sempre al client de si el pressupost es pot cobrar, de l’import i de les condicions.
3. Utilitza reunions amb el client per explicar el pressupost i destacar-ne el valor afegit.
4. Presenta pressupostos amb terminis de validesa, per protegir-te davant de possibles canvis en els costos dels proveïdors.
5. Adjunta sempre un contracte junt amb el pressupost. És una mostra de professionalitat i confiança.
💡Els agremiats disposeu de documents de contracte que us ajudaran a evitar problemes futurs.
Utilitzeu-los!
Valorem el nostre temps i esforços.
Elaborar pressupostos requereix dedicació, i és just que això es reflecteixi en com tractem aquest procés.
Esperem que aquest post us hagi fet reflexionar. Des del Gremi seguirem compartint consells per enfortir la vostra professionalitat.